dania hisap puting sbb aku nk dia lupakan mamen (nenen)
waktu ngandungkn ammar pon dania masih nyusu badan...
nk cerai susu org kata mmg ssh...mcm2 la aku try...
letak myk angin cap kapak penah...sampai dia guling2 nangis marah...
tp xsampai hati tgk dia bila mntk nk nenen...
tambah2 time nk tido...lagi la nk mengemping...

ceritanya bebaru ni...dlm bln lepas dia sakit mulut...
tido mlm mmg xtenteram lgsg...kalah budak dlm pantang meragam...
mulut dia jadi putih2....pastu kt dlm tu cam bengkak merah...
sampai demam2 la dania...cam bese aku tidokan kat tilam sejuk...
Alhamdulillah panas badan surut...aku xtau la kebetulan atau tilam sejuk mmg membantu bila anak demam...tp salah 1 kebaikan tilam sejuk mmg utk kurangkan panas badan (esp demam anak)

pastu aku titik ubat sakit mulut dlm mulut dia...
bila dah titik tuh...nnti mulut dia rasa kebas...ngamuk lg xselesa...
mmg dlm tempoh seminggu tuh...ragam dania lg lebih dari adik ammar...

bila dah surut sakit mulut tuh...dania cuba2 jugak nk hisap puting...
aku gempak la kata nnti sakit mulut...kn titik ubat...
dia letak balik la puting tuh...byk kali gak la cubaan nk hisap semula dak dania nih...
lama2...dia dpt gak tinggalkan puting tuh...Alhamdulillah...
kadang2 penyakit yg diberi ada hikmahnyer...siapa yg tahu kan...



2 comments:

mamasue said...

alala...siannya dania...dah tido tu nmpk kesian pulak kan...

Ninie said...

kesian kan.. kalau ikutkan hati.. nak je bg balik puting dia kan.. cekalnya hati ibu dania ni.. :-)